NORDISK SALGSCHEF

Bemærk: Denne stilling er ikke aktiv længere

Der får ansvaret for udarbejdelse af en salgsstrategi, at lede og motivere pt. 7 medarbejdere og løbende videreudvikle salget i Norden

Stillingsbeskrivelse:
Med reference til den administrerende direktør og som en del af ledergruppen får du ansvaret for opbygningen og videreudviklingen af en salgsorganisation, der skal varetage salg af RFID-, selvbetjenings- og logistikløsninger til eksisterende og potentielle kunder i Norden. Du arbejder i det daglige tæt med virksomhedens administrerende direktør, men forventes at kunne arbejde selvstændigt med salget, som du nok skal få succes med, hvis din ledelsesstil er proaktiv, motiverende og involverende. Du får ansvaret for key account managers og et internt salgsteam.

Du får en god indføring i markedet fra virksomhedens nuværende key account managers. De har derfor god erfaring med deres markeder og ikke mindst et godt kendskab til kunderne. P.t. består disse overvejende af biblioteker, men som en del af din salgsstrategi skal fokus også være på museer, forlystelsesparker og andre instanser, som har brug for betalings- og formidlingsløsninger.

Sideløbende med at du opbygger kendskab til virksomhedens produkter og markeder, forventes det, at du udarbejder en salgsstrategi, handlingsplaner og mål for salget i Norden. Efterfølgende er du ansvarlig for, at du og dine medarbejdere i salget efterlever handlingsplanerne og når de opstillede mål og budgetter, som du har udarbejdet i samarbejde med den administrerende direktør.

Du får også selv en række key accounts, som du tager dig af samtidig med, at du løbende formår at motivere og engagere ekstern og intern salg, som sidder på kontoret på Sjælland til øget performance og målopfyldelse.

Du fungerer som sparringspartner for dine kunder i relation til løsninger og muligheder, og da der ofte er tale om store systemløsninger, som skræddersyes til kunden og sendes i udbud, kommer du til at arbejde meget på tværs i organisationen dvs. tæt sammen med den udbudsansvarlige, udviklingsafdelingen, globale kollegaer i bibliotheca Group og naturligvis den administrerende direktør.

Der vil være ca. 50-60 rejsedage p.a. i stillingen, i forbindelse med kundebesøg, deltagelse på messer m.v.

Du tilbydes:
Ansættelse i en veldrevet virksomhed i god udvikling. En spændende stilling, som du har god mulighed for selv at præge, og som byder på udviklingsmuligheder både fagligt og personligt.

Løn:
Du får en god lønpakke, der modsvarer dine kvalifikationer.

Egenskaber:
Du drives af at se resultaterne af både dit eget og andres salgsarbejde.

Du er en dynamisk, udadvendt og engageret person, der både er motiverende, initiativtagende og resultatsøgende. Samtidig er du velstruktureret og omhyggelig med dine ting, ligesom du er kvalitetsbevidst med dine løsninger.

Du tager ansvar og er i høj grad coachende og motiverende i din lederstil.

Du er i stand til at arbejde selvstændigt, men trives samtidig fint med at være en del af et godt team, der hjælper og støtter hinanden med henblik på altid at yde kunden den bedste service.

Erhvervserfaring:
Du har gode erfaringer fra lignende stilling, hvor du har haft ledelsesansvaret og en meget salgsorienteret rolle fra en mindre og/eller mellemstor international virksomhed. Det vil være en stor fordel, hvis du har kendskab til salg til det offentlige samt licitationer.

Uddannelser:
Vi stiller ingen specielle krav til din uddannelsesmæssige baggrund.

Sprogkunder / EDB:
Du behersker engelsk og dansk i skrift og tale og kan kommunikere med kunder i de skandinaviske lande.

Det forventes, at du er en habil bruger af IT.

Virksomhedsbeskrivelse:
Bibliotheca er den førende globale leverandør i forhold til udvikling, produktion og levering af RFID-, selvbetjenings- og logistikløsninger til biblioteker.

Bibliotheca har været aktiv på det nordiske marked i over 10 år og bl.a. en af de drivende kræfter ved etableringen af den Danske Datamodel for RFID i biblioteker tilbage i 2005. En datamodel, som senere hen er blevet standardiseret under ISO, og som i dag anvendes af biblioteker over hele verden.

I 2009 etablerede virksomheden det første åbne bibliotek i Danmark, og i 2014 kunne man fejre åbningen af åbent bibliotek nummer 100 i Danmark. I dag anvender hundredevis af både folke- og forskningsbiblioteker i hele Norden vores løsning for åbent bibliotek til stor glæde for de besøgende, som nu mere eller mindre kan anvende bibliotekernes tilbud, når det passer dem. Løsningen er derudover ved at blive rullet ud globalt gennem bibliothecas søsterselskaber i bl.a. England, Tyskland, Frankrig, USA og Canada.

I 2016 blev Cordura A/S i Aarhus en del af bibliotheca familien, og der arbejdes nu også med interaktive skærme til formidling på bl.a. museer og kulturinstitutioner samt billet- og betalingsløsninger til flere større danske forlystelsesparker.

Hos bibliotheca lægger man stor vægt på personlige og mangeårige relationer mellem både kunder og medarbejdere. Man indgår gerne i dialog med kunderne om etablering af den bedste løsning i forhold til funktionalitet, kvalitet, service og pris, og virksomhedens erfarne projektledere og teknikere vil sikre, at arbejdet udføres som aftalt og i henhold til tidsplanen.

Du kan læse mere om virksomheden her: www.bibliotheca.com

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Profilpartners på 43434060

Arbejdssted:
De nordiske lande

Generelt:
Anfør venligst nedenstående mrk., når du søger stillingen

Nordisk salgschef/26717

Ansøgning:

Indsendes snarest.

Vi indkalder løbende kandidater til samtale.

Vi arbejder med forskellige jobportaler, der har hver deres retningslinjer for visningsperiode m.v. En stilling, der er taget af en jobportal, er ikke nødvendigvis løst.

Vises stillingen stadig på Profil Partners hjemmeside er den stadig aktiv, da stillingen først vil blive taget af vores hjemmeside, når den er besat.

Send venligst din ansøgning via denne hjemmeside.