LØNBOGHOLDER/PAYROLL SPECIALIST til international organisation, der gør en forskel

Du får en spændende stilling, hvor du får mulighed for at være med til at gøre en forskel i en organisation, som skaber bæredygtig udvikling og støtter opfyldelsen af FN’s verdensmål i udviklingslandene

Stillingsbeskrivelse:
I funktionen som lønspecialist hos IFU bliver du go-to-person for alt vedrørende løn. Du vil få en bred international kontaktflade, hvor du vil være i tæt dialog med dine kolleger i organisationen samt eksterne lønudbydere, både på hovedkontoret i Danmark og IFU’s regionale kontorer.

Du bliver en vigtig del af et velfungerende regnskabsteam, som består af seks højt kvalificerede medarbejdere, der styrer de daglige transaktioner og fører tilsyn med rapporteringen og kontrollen af regnskaberne for IFU og de midler, der forvaltes af IFU.

Dit primære fokusområde bliver at forberede, køre og anvise løn for op mod 120 medarbejdere, herunder forvalte forældreorlov og anmode om refusion af ydelser ved bl.a. barsels- og fædreorlov fra staten, m.m. Du har ansvaret for at sikre rettidig og præcis løn til dine kolleger i Danmark og i visse tilfælde i udlandet. Du står derfor også for kontakten til de eksterne lønudbydere, der er tilknyttet flere af de regionale kontorer.

I det daglige vil du referere til IFU’s Chief Accountant, som du arbejder tæt sammen med, ligesom du sidder sammen med og vil have god mulighed for at interagere med de øvrige kolleger i afdelingen samt naturligvis med IFU’s CFO.

Det forventes, at du sætter en ære i at have stor viden indenfor dit ansvarsområde og løbende holder dig ajour med diverse overenskomster, samt sikrer implementeringen af lokale aftaler og politikker.

Du varetager lønrelateret bogføring og afstemninger og står for forberedelse af den årlig lønrevision. Du giver input til budgetter og ad hoc-bistand ved rejseafregninger og sikrer korrekt dokumentation til revisor inden for dit ansvarsområde.

Der er en positiv holdånd i afdelingen, hvor alle bidrager aktivt til udarbejdelsen af måneds-, kvartals- og årsregnskaber samt den årlige budgetproces, og også her byder du ind med din viden og kompetencer.

Når du har 100% styr på alt vedrørende lønnen, er der god mulighed for også at få ansvaret for andre opgaver. Ledelsen er nemlig meget opmærksom på at støtte din personlige udvikling gennem træning og sparring og sikre, at du løbende får spændende og udfordrende opgaver og evt. også mulighed for at vokse i stillingen.

Du vil deltage i et omfattende onboarding-program, så du får den bedst mulige start i din nye rolle.

Du tilbydes:
Du bliver en del af et mangfoldigt og inkluderende arbejdsmiljø med dygtige medarbejdere, som repræsenterer 20 forskellige nationaliteter, og som alle bidrager til et godt samarbejde og en positiv atmosfære

IFU tilbyder en hybrid arbejdsplads med fleksible arbejdstider, så du kan styre din egen tid effektivt. Der serveres en lækker og sund frokost hver dag i egen kantine, og om fredagen inviterer IFU til fælles morgenmad.

Løn:
Du får en fast løn, der modsvarer dine kvalifikationer, samt pensions- og sundhedsordning m.v.

Egenskaber:
Du er en detaljeorienteret, struktureret og pligtopfyldende person, der arbejder med stor ansvarsfølelse og selvstændighed, men som også trives med at være en del af et team.

Du er serviceminded og god til at kommunikere i et internationalt miljø. Samtidig er du meget fleksibel og i stand til at koordinere og holde mange bolde i luften på én gang.

Erhvervserfaring:
Du er flydende i dansk og engelsk i skrift og tale og har et godt kendskab til lønningssoftware, såsom Visma, samt Microsoft 365, herunder Excel og Teams.

Uddannelser:
Vi er meget åbne overfor forskellige uddannelsesmæssige indgangsvinkler til stillingen og hører også gerne fra dig, hvis du er autodidakt specialist indenfor løn.

Sprogkunder / EDB:
Du er flydende i dansk og engelsk i skrift og tale og har et godt kendskab til lønningssoftware, såsom Visma, samt Microsoft 365, herunder Excel og Teams.

Virksomhedsbeskrivelse:
IFU (Investeringsfonden for Udviklingslande) er Danmarks udviklingsfinansieringsinstitution. IFU blev etableret i 1967 som en selvejende fond under Udenrigsministeriet. Formålet med IFU er at fremme investeringer, der støtter bæredygtig udvikling og opfyldelse af FN’s verdensmål i udviklingslandene. Investeringerne foretages på kommercielle vilkår i form af egenkapital, lån og garantier til private virksomheder i udviklingslande og vækstmarkeder i særdeleshed i Afrika, men også i Asien, Latinamerika og dele af Europa. IFU fokuserer på at støtte den grønne omstilling og bidrage til udviklingen af retfærdige og inkluderende samfund.

Den danske regering har iværksat en reform af IFU, som vil styrke IFU's bidrag til at realisere FN’s verdensmål og Parisaftalen. Det betyder, at den kapital, der forvaltes af IFU, stiger fra 15 mia. kr. (2022) til ca. 35 mia. kr. i 2030.

Der er i dag ca. 120 medarbejdere tilknyttet IFU.

Du kan evt. læse mere om IFU her: www.ifu.dk

Du er velkommen til at kontakte Profilpartners på tlf. 43 43 40 60, hvis du har spørgsmål til eller ønsker at høre mere om stillingen.

Arbejdssted:
København

Generelt:
Anfør venligst nedenstående mrk., når du søger stillingen

Lønbogholder/142223

Ansøgning:

Indsendes snarest.

Vi indkalder løbende kandidater til samtale.

Vi arbejder med forskellige jobportaler, der har hver deres retningslinjer for visningsperiode m.v. En stilling, der er taget af en jobportal, er ikke nødvendigvis løst.

Vises stillingen stadig på Profil Partners hjemmeside er den stadig aktiv, da stillingen først vil blive taget af vores hjemmeside, når den er besat.

Send venligst din ansøgning via denne hjemmeside.