SALGSCHEF til nyoprettet stilling, du selv kan være med til at præge

Du er en strategisk tænkende og resultatorienteret person, der gerne går forrest og har en coachende ledelsesstil

Stillingsbeskrivelse:
Som salgschef hos Bürkert Danmark indgår du i ledelsesgruppen, og refererer i det daglige til den administrerende direktør, som du vil have et tæt samarbejde med i bestræbelserne på at udvikle og indfri virksomhedens salgs- og vækstmål samt visioner på både den korte og den lange bane.

Du bliver ansvarlig for det danske salgsteam, som består af 12 dedikerede medarbejdere tilknyttet internt og eksternt salg. Ni af medarbejderne er tilknyttet kontoret i Herlev, og tre er tilknyttet virksomhedens satellitkontor i Tranbjerg ved Aarhus.

Bürkert Danmark sælger både standardløsninger og kundetilpassede løsninger til automationsopgaver i industriprocesser, og virksomheden har eget lager og montageafdeling i Herlev, som også servicerer det svenske søsterselskab. Virksomhedens kunder er den brede danske industri og spænder lige fra OEM markedet til slutkunder beliggende i hele Danmark. Din base bliver på kontoret i Herlev, men du skal også forvente nogen rejseaktivitet i forbindelse med besøg på kontoret i Aarhus og til kunder beliggende på Fyn og i Jylland.

Rollen som salgschef indebærer de generelle aspekter såsom driften af salgsteamet, strategi, ledelse, analyse, segmentering og planlægning af indsatser for at nå de mål, der er sat, og i tilslutning hertil motivation, træning, coaching, sambesøg, rapportering og opfølgning.

Som ansvarlig for salgsteamet forventer vi, at du:

• afholder salgsmøder med teamet

• afholder 1 til 1 samtaler

• målrettet følger op på opportunitets og pipeline via CRM

• står for personlig coaching af den enkelte medarbejder i dit team

• samarbejder med den øvrige organisation om at nå fælles mål

• deltager på regionale møder sammen med den administrerende direktør

• får et indgående produktkendskab og deltager i den undervisning, der foregår på fabrikker og systemhuse rundt om i verden

• medvirker ved planlægning af strategi og fastsættelse af KPI og mål i samarbejde med den administrerende direktør

• over tid vil kunne overtage kunder, som du selv får ansvar for at vedligeholde og udvikle

• Foretager opfølgning og rapportering til ledelsen

Da stillingen er nyoprettet, vil du få god mulighed for at være med til at præge dens indhold, ligesom du vil få gode personlig og faglige udviklingsmuligheder i takt med, at du viser dit værd i din medvirkende til virksomhedens fortsatte vækst.

Du tilbydes:
En vigtig rolle i en international ledende succesfuld virksomhed med mulighed for at udvikle salgsteamet og den enkelte medarbejder.

Du får:

• mulighed for personlig udvikling og uddannelse

• tæt samarbejde og sparring med den administrerende direktør og den øvrige ledelsesgruppe, samt internationale kolleger i samme position

• dygtige, kompetente og erfarne medarbejdere

• et bagland af tekniske specialister

Løn:
Du får en god lønpakke, der modsvarer dine kvalifikationer, pensionsordning, sundhedsforsikring og firmabil.

Egenskaber:
Du er en både strategisk tænkende, motiverende og resultatorienteret leder, der er stærk i at coache og engagere et team. Du bistår gerne den enkelte medarbejder med at opnå egne mål og samtidig bidrage til teamets samlede mål og succes.

Du er af natur positiv, energisk, og besidder et smittende drive, -og har samtidig god empati og veludviklede sociale færdigheder.

Du er en robust person, der kan træffe vigtige beslutninger, når det kræves. Du ser en fordel i digitale salgs- og marketingsværktøjer og dertil kommer, at du er villig til at deltage i møder forskellige steder i regionen med jævne mellemrum.

Erhvervserfaring:
Du har flere års erfaring fra en tilsvarende stilling med dokumenterede resultater. Du har teknisk indsigt og erfaring med salg til industrien, og er hjemmevant med styring af KPI, opportunities og pipeline i CRM-systemer.

En person med en god forretningsforståelse med fokus på mål, resultater og trivsel, vil trives godt i denne stilling.

Uddannelser:
Det vil være en stor fordel, hvis du har en erhvervsmæssig relevant baggrund, meget gerne kombineret med en mere kommerciel uddannelse.

Sprogkunder / EDB:
Du er flydende i engelsk og dansk i både skrift og tale. Du er vant til at arbejde med CRM og har du brugerkendskab til SAP, er det også en fordel.

Virksomhedsbeskrivelse:
Bürkert Danmark A/S er et selskab i den internationale Bürkert koncern og har i mere end 75 år været førende leverandør af automationsløsninger til styring og regulering af gasser og væsker.

Virksomheden leverer innovative produkter og systemløsninger til produktionsprocesser inden for mange forskellige industrier, og Bürkert er en af de få leverandører på markedet, der kan klare hele loopet. Har man ikke en standardløsning, der kan klare opgaven, ja så udvikler systemafdelingen gerne en automationsløsning, lige fra de helt enkle ventilmanifolds over pneumatiksystemer til automatisering af hele procesanlæg.

Virksomhedens brede produktprogram omfatter magnet- og proportionalventiler, proces- og reguleringsventiler, styretoppe, sensorer, transmittere, masseflowcontrollere, pneumatik og procesinterfaces. Produkterne anvendes i en mangfoldighed af brancher, lige fra vandbehandling, fødevare-, farma- og bio-virksomheder til laboratorier og dentalvirksomheder. Bürkert leverer også udstyr, der bruges til nye mere bæredygtige energiformer.

Bürkert har mere end 3500 ansatte globalt, og der er i dag ca. 30 medarbejdere tilknyttet adressen i Herlev, som rummer kontor, montage og lager. Desuden har Bürkert Danmark kontor på Telefonhuset i Tranbjerg ved Aarhus, hvor der er 3 medarbejdere tilknyttet.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Profilpartners på tlf.: 43434060.

Arbejdssted:
Herlev / Danmark

Generelt:
Anfør venligst nedenstående mrk., når du søger stillingen

Salgschef / 126423

Ansøgning:

Indsendes snarest.

Vi indkalder løbende kandidater til samtale.

Vi arbejder med forskellige jobportaler, der har hver deres retningslinjer for visningsperiode m.v. En stilling, der er taget af en jobportal, er ikke nødvendigvis løst.

Vises stillingen stadig på Profil Partners hjemmeside er den stadig aktiv, da stillingen først vil blive taget af vores hjemmeside, når den er besat.

Send venligst din ansøgning via denne hjemmeside.