REGNSKABSCHEF (besat)

Bemærk: Denne stilling er ikke aktiv længere

Med ansvaret for alle opgaver inden for økonomi og regnskab herunder controlling og klargøring af årsregnskabet til revisor

Stillingsbeskrivelse:
Med reference til virksomhedens nye administrerende direktør får du ansvaret for alle de opgaver, som kan henføres til økonomifunktionen i det danske selskab, herunder også controllerfunktionen, som vil optage ca. 30% af din tid.

Du vil få mulighed for at trække på den tidligere regnskabschefs erfaringer i en indkøringsperiode. Da vedkommende har været ansat i virksomheden i 20 gode år, er det hendes ønske, at du får overdraget opgaverne, og efterfølgende laver dine egne systemer til, hvordan du vil løse opgaverne i afdelingen fremadrettet, naturligvis under hensyntagen til moderselskabets ønsker.

Du indgår i den danske ledergruppe og får i det hele taget en meget central funktion med en bred kontaktflade til både danske og internationale kollegaer.

Der er en medarbejder tilknyttet regnskabsafdelingen, som hjælper dig i det daglige. Du vil også få ledelsesansvaret for virksomhedens selvkørende IT-ansvarlige, som i samarbejde med moderselskabet sørger for den daglige drift af alt IT relateret.

Du får en alsidig hverdag, hvor du kommer til at beskæftige dig med mange forskellige opgaver.

Overordnet kan følgende nævnes:

- Udarbejdelse af måneds-, kvartals- og årsregnskab samt gennemgang og rapportering til moderselskabet

- Forecasts, likviditetsbudget og budgetopfølgning i tæt samarbejde med den adm. direktør

- Varetagelse af den månedlige, kvartalsvise og årlige rapportering

- Opfølgning og implementering af politikker og processer fra moderselskabet samt halvårlige deltagelse i Regional Comittee Meetings

- Indrapportering og generel kommunikation med myndigheder herunder moms skat og transfer pricing, forsikringsselskaber m.v.

- Udarbejdelse af løn. Løngrundlaget i relation til serviceteknikerne laves i samarbejde med din medarbejder, der primært har ansvaret for at styre kreditorbogholderiet og serviceteknikerne.

Stillingen er både meget hands on, men også med god mulighed for at være med til at arbejde på et mere strategisk niveau i rollen som "økonomisk sparringspartner" for den nye direktør.

Du tilbydes:
Ansættelse i en dynamisk international virksomhed med en stærk markedsposition, hvor du får en spændende stilling, som du i høj grad selv har mulighed for at præge.

Ansættelsesforholdene er meget attraktive bestående af et godt arbejdsmiljø, stor frihed og mulighed for stor selvstændighed i jobbet kombineret med både gode faglige og personlige udviklingsmuligheder.

Løn:
Du får en god fast løn, der modsvarer dine kvalifikationer samt pensionsordning, sundhedsforsikring, mobiltelefon m.v.

Egenskaber:
Du er en meget struktureret, omhyggelig og ansvarsbevidst person, der kan arbejde selvstændigt og er i besiddelse af et godt drive. Samtidig forventes det, at du er resultatorienteret, analytisk og i stand til at tage selvstændige beslutninger og arbejde meget hands on.

Du forstår at arbejde med frihed under ansvar og er fleksibel både med hensyn til arbejdsopgaver og arbejdstider.

Erhvervserfaring:
Du har erfaring fra en lignende stilling, i en international virksomhed, hvor du har haft ansvaret for økonomifunktionen herunder også controlling.

Uddannelser:
Der stilles ingen specielle krav til din uddannelsesmæssige baggrund, men har du en HD(R) eller lignende, er det blot et plus.

Sprogkunder / EDB:
Du behersker engelsk på et højt niveau i skrift og tale og har en god forståelse for Excel og diverse økonomi- og rapporteringssystemer.

Da virksomheden arbejder i SAP R/3 samt SAP Business Planning and Consolidation (BPC), vil det være en stor fordel, hvis du tidligere har arbejdet med SAP. Desuden bruges Excel, Power BI og Dataløn i det daglige.

Virksomhedsbeskrivelse:
Krones Nordic ApS er en handels- og servicevirksomhed, der er datterselskab af Krones koncernen, der med hovedsæde i Tyskland er en førend international aktør ind for produktion og salg af maskiner til drikkevare- og levnedsmiddelindustrien Worldwide. Koncernen er en solid og velfunderet virksomhed med 16.000 medarbejdere på verdensplan. I Danmark er der i dag ca. 30 ansatte, der varetager Krones aktiviteter i Norden og Baltikum.

Krones Nordic er en velkonsolideret virksomhed, som står overfor et generationsskifte. Virksomheden befinder sig pt i ene overgangsperiode, hvor virksomhedens direktør igennem 40 år har valgt at gå på pension. Virksomhedens kommende direktør har fungeret som servicechef de sidste 5 år og har siden årsskiftet 2022 varetaget rollen som salgschef i en overgangsordning indtil han overtager direktørposten ved årsskiftet. Læs evt. mere om Krones på www.krones.com

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Profilpartners på tlf.: 43434060.

Arbejdssted:
Holte

Generelt:
Anfør venligst nedenstående mrk., når du søger stillingen

Regnskabschef/18922

Ansøgning:

Indsendes snarest.

Vi indkalder løbende kandidater til samtale.

Vi arbejder med forskellige jobportaler, der har hver deres retningslinjer for visningsperiode m.v. En stilling, der er taget af en jobportal, er ikke nødvendigvis løst.

Vises stillingen stadig på Profil Partners hjemmeside er den stadig aktiv, da stillingen først vil blive taget af vores hjemmeside, når den er besat.

Send venligst din ansøgning via denne hjemmeside.