REGNSKABSCHEF til Danmarks eneste formidlingsorganisation

Bemærk: Denne stilling er ikke aktiv længere

Som finder det interessant også at sidde med controlling, budgetter og indberetninger

Stillingsbeskrivelse:
Du får en meget international stilling, hvor du kommer til at arbejde med en bred palette af regnskabsmæssige opgaver, som spænder lige fra bogføring og afstemninger til styring af gebyrsatser og opkrævninger, periodisering, hensættelser m.v. Foruden at du naturligvis bliver ansvarlig for udarbejdelse af kvartalsregnskaber løbende og klargøring af årsregnskabet til revisor årligt.

Du bliver en del af ledergruppen, og vil derfor også få god mulighed for at være med til at sætte dit præg på virksomhedens udvikling.

Du får ledelsesansvaret over en medarbejder, der sidder med ansvaret for det danske selskab, men skal være indstillet på, at din egen funktion også er meget hands-on. Du kommer nemlig til at sidde med ansvaret for 7-8 udenlandske regnskaber, hvor du indtil videre selv kommer til at stå for både bogføring, afstemninger, indrapportering til offentlige myndigheder, budgettering m.v.

Du får derfor en stor kontaktflade både internt i organisationen til offentlige myndigheder og til samarbejdspartnerne i udlandet. Specielt sidstnævnte er du i løbende dialog med overvejende pr. mail, da din funktion overfor de udenlandske selskaber - foruden, at du står for alt det regnskabsmæssige og har en form for controllerfunktion.

Virksomheden, som ikke er momsregistreret, er underlagt en lang række regler fra Ankestyrelsen. Din opgave bliver i den forbindelse at sikre, at rapporteringen sker rettidigt og at kvartalsregnskabet bliver indberettet til tiden, ligesom du løbende sætter dig ind i eventuelle nye regler og paragraffer.

Du arbejder i det daglige tæt sammen med vicedirektøren og den adm. dir, som du også refererer til og sparrer med, som begge er meget åbne overfor nye tiltag og forbedringer.

Stillingen er meget selvstændig med store frihedsgrader til løbende at forbedre og optimere arbejdsgange og rutiner, hvilket stiller store krav til din fleksibilitet, initiativtagen og selvstændighed.

Du tilbydes:
En meget selvstændig stilling i en spændende lidt atypisk virksomhed, som er inde i en spændende udvikling efter en fusion for et par år siden.


Løn:
Du får en god fast løn, pensions- og sundhedsforsikring.

Egenskaber:
Det forventes, at du har et godt overblik over alt det regnskabsmæssige og har styr på dine ting. Som person, er du både struktureret og analyserende, men også fleksibel og pragmatisk. Trives du i en alsidig hverdag, med mange forskelligartede opgaver og udfordringer, er dette lige den rette stilling for dig.

Du er således i stand til at holde mange bolde i luften på én gang og er både selvmotiverende og initiativtagende.

Erhvervserfaring:
Du har erfaring fra en lignende stilling i en international virksomhed, hvor du har haft ansvaret for et bredt spekter af regnskabsmæssige opgaver.

Uddannelser:
Du har givetvis en regnskabsmæssig uddannelse.

Sprogkunder / EDB:
Du er flydende i dansk og engelsk i skrift og tale, og er en erfaren bruger af IT. Det forventes, at du er superbruger i Excel og så vil det være en meget stor fordel, hvis du har arbejdet med Axapta.

Virksomhedsbeskrivelse:
DIA er Danmarks eneste formidlingsorganisation for internationale adoptioner og har hovedkontor i Birkerød, nord for København, samt en mindre afdeling i Århus. Virksomheden formidler internationale adoptioner til danske adoptanter og formidler i øjeblikket internationale adoptioner fra følgende lande: Bulgarien, Burkina Faso, Colombia, Filippinerne, Indien, Kenya, Kina, Madagaskar, Peru, Sri Lanka, Sydafrika, Sydkorea, Thailand, Taiwan, Tjekkiet, Togo og Vietnam.

DIA er en uafhængig, selvejende institution, der er akkrediteret af Socialministeriet, og som er blevet til gennem en fusion i januar 2015 af de to formidlingsorganisationer AC Børnehjælp og DanAdopt.

Arbejdssted:
Birkerød

Generelt:
Anfør venligst nedenstående mrk., når du søger stillingen

Regnskabschef/1276

Ansøgning:

Indsendes snarest.

Vi indkalder løbende kandidater til samtale.

Vi arbejder med forskellige jobportaler, der har hver deres retningslinjer for visningsperiode m.v. En stilling, der er taget af en jobportal, er ikke nødvendigvis løst.

Vises stillingen stadig på Profil Partners hjemmeside er den stadig aktiv, da stillingen først vil blive taget af vores hjemmeside, når den er besat.

Send venligst din ansøgning via denne hjemmeside.